Frit fra sproget.dk: Ordet agurketid er en oversættelse af tysk Sauregurkenzeit '(de) sure agurkers tid'. Denne tyske betegnelse menes at være brugt spøgende af handlende i Berlin om den forretningsmæssigt stille tid om sommeren, hvor agurkerne modnedes og blev solgt bl.a. til at blive lagt i lage. Siden har udtrykket bredt sig som en faglig betegnelse hos dagspressens folk for den nyhedsfattige tid.
Ifølge denne blogs forfatter: Kommunikationsbranchen har agurketid hele året.
Hej Martin
SvarSletDet ser spændende ud, hvis du mangler lidt inspiration skal du have den nye Kotler bog. Han laver 10 nye bud, til marketing 3.0, disse kan også ses her: http://www.markedsforing.dk/artikler/vis/?tx_dmf_pi1[article_id]=31013&tx_dmf_pi1[affiliate]=2
Især det at virksomhederne skal tage et samfundsmæssigt ansvar, er spændende!
Derudover mangler location baserede services ikke i højre side (fx. Foursquare).
Udvikling i samarbejde med forbrugerne er også noget som man næsten skulle have med. Det sker oftere og oftere, at man spørger sine kunder, designer i samarbejde med dem osv. tror i hvert fald, det bliver vigtigt i fremtiden!
Hilsen
Sebastian Østfeldt
Hej Sebastian,
SvarSletKotlers nye bog er bestilt på Amazon. Det er et must.
Location baserede services som Foursquare er et socialt medie, og således en del af acceleratorerne (search, social, smartphone), som skal hjælpe med at øge 'talkability'.
Du har helt ret ift. Brugerdrevet innovation. Det er 'involvering' og 'sharing' i Consumer Journeyen som skal sikre, at brugerne (for)bliver committet. Jeg ser hele det brugerdrevne område høre til 'Earned Media' i New Media Eco-system.